TEKANAN PALING HEBAT OLEH DBKL KEPADA PENJAJA
Pada 26hb November 2011 seramai 333
penjaja berlesen Uptown Danau Kota sekali lagi menerima kejutan dengan
pengedaran surat pekeliling daripada pihak DBKL yang mengarahkan kepada penjaja
Uptown menutup aktiviti Perniagaan mereka pada Isnin dan Selasa pada setiap
minggu. Arahan ini adalah satu tamparan yang hebat yang diterima oleh penjaja
penjaja Uptown Danau Kota.
. Surat yang dikeluarkan oleh DBKL
pada tarikh 10hb November 2011 telah diedarkan oleh penganjur kepada penjaja
pada tarikh 27 November 2011 adalah satu kelicikan Penganjur yang jelas dapat
dilihat disini, kerana ditakuti lebih
ramai penjaja yang tidak akan membayar caj perhidmatan kepada beliau. Ini bermakna surat yang diedarkan kepada
penjaja telah lewat 2 minggu.
Tindakan pihak DBKL menghentikan
aktiviti perniagaan di uptown danau kota sebanyak 2 hari pada setiap minggu
sebenarnya adalah telah memberi banyak keuntungan kepada Penganjur kerana telah
dapat menjimatkan kos penyelenggaraan Uptown Danau Kota sebanyak 8 hari sebulan. Namun begitu caj perhidmatan yang
dikenakan terhadap 333 penjaja tetap sama.
Oleh itu tindakan Penganjur yang
hanya mendiamkan diri dengan tanpa membuat sebarang tindakan untuk
menyelesaikan masalah ini kepada pihak DBKL adalah langkah terbaik baginya.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan