SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG KE BLOG PERSATUAN PENIAGA PENIAGA UPTOWN DANAU KOTA

EMAIL

persatuanpeniagadanau@yahoo.com
persatuanuptown@gmail.com

Isnin, 14 November 2011

KEBANGKITAN PENJAJA & CAMPURTANGAN NGO IKHLAS

KEBANGKITAN PENJAJA & CAMPURTANGAN NGO IKHLAS
Pada 7 dan 8hb November minggu pertama selepas menerima arahan daripada DBKL penjaja penjaja masih lagi dapat berniaga seperti biasa.
Pada Isnin 14hb November 2011 sesampai sahaja penjaja dilokasi perniagaan Uptown Danau Kota...Penguat Kuasa DBKL telah terlebih awal sampai dengan kekuatan melebihi daripada seratus anggota bersama dengan trak pengangkut barang bertujuan untuk menghalang aktiviti perniagaan untuk hari Isnin dan Selasa di Uptown ini terus berkuat kuasa.
Berita permasalahan di uptown Danau Kota ini telah sampai kepada NGO IKHLAS penjaja iaitu En Hashim dan pada malam 16 November itu NGO IKHLAS yang diketuai oleh En Ridzuan Abdullah telah turun ke Uptown Danau Kota bersama Media dan berbincang dengan wakil penjaja mengenai tindakan selanjutnya untuk mengatasi masalah penjaja disini.

Walaupun surat daripada DBKL yang bertarikh 10 November belum diterima oleh penjaja kerana surat itu diedarkan oleh penganjur pada 27hb November 2011 namun penjaja penjaja telah menghidu sesuatu pekara yang besar akan mendatang kepada penjaja penaja disini.
Pada 17hb November 2011 satu mesyuarat dikalangan wakil penjaja dan satu AHLI JAWATAN KUASA BERTINDAK TELAH DITUBUHKAN dalam menyuarat itu.En Hashim bin Yunus telah dilantik sebagai Pengerusi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan