SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG KE BLOG PERSATUAN PENIAGA PENIAGA UPTOWN DANAU KOTA

EMAIL

persatuanpeniagadanau@yahoo.com
persatuanuptown@gmail.com

Rabu, 30 November 2011

MUSLIHAT PENGANJUR YANG SEIRING DENGAN SEKUTUNYA DALAM MISI PENINDASAN KEATAS 333 PENJAJA BERLESEN

MUSLIHAT PENGANJUR YANG SEIRING DENGAN SEKUTUNYA DALAM MISI PENINDASAN KEATAS 333 PENJAJA BERLESEN
Ahmad Selamat selaku Penganjur Uptown Danau Kota dengan BANGGAnya mengedarkan surat pekeliling yang bertarikh 30hb November 2011 mengarahkan agar penjaja mematuhi kehendak DBKL yang menguntungkan pihaknya.
Beliau juga cuba mengkaburi penjaja dengan menurunkan kadar maintanance daripada m230 kepada RM150 tetapi mengenakan caj kepada yang ingin berniaga untuk hari Khamis dengan kadar RM50...jika diperhatikan disini sama sahaja dengan kadar asal.
Dalam pekara 2.2 beliau juga dengan sewenangnya menyatakan bahawa kepada penjaja yang lewat membayar maintanance membolehkan pihaknya dan DBKL membatalkan lesen peniaga.
Persoalanya SIAPAKAH Mat Selamat yang berkuasa untuk membatalkan lesen penjaja...?
Dalam pekara 4.0 beliau juga melarang penjaja membawa campur tangan luar...ini bermaksud pihak luar tidak boleh membantu penjaja walaupun penjaja didalam keadaan ditindas.
Inilah sikap Penganjur Ahmad bin Selamat yang sering dikatakan oleh pihak DBKL.
Dalam lampiran kedua surat yang bertarikh 30hb November 2012 ini apa yang menarik perhatian ialah didalam pekara 6.0 iaitu bermaksud kepada penjaja yang menyebarkan cerita mengenai keZALIMAN penganjur ini akan dibatalkan lesen mereka.
Dalam Pekara 6.0 penganjur juga melarang penjaja membuat sidang akhbar mengenai salah laku beliau.
Dari kesimpulanya Penganjur ini cuba menunjukan kekuasaanya kepada penjaja penjaja walaupun sebenarnya dia tidak mempunyai apa apa kuasa keatas penjaja di Uptown ini.Pada hakikatnya Penganjur Mat Selamat ini adalah TUKANG SAPU SAMPAH UPTOWN DANAU KOTA SAHAJA...kerana tugas yang paling utama penganjur adalah membersihkan kawasan aktiviti perniagaan...tidak lebih dari itu.
Dalam lampiran ke 3 surat yang bertarikh 30 November 2011 ini Mat Selamat dengan berbangga mengedarkan surat ini kepada 333 penjaja bersertakan s.k yang telah dicop dengan cop terima.
Nampaknya pihak DBKL terutamanya JABATAN PEMUDAHCARA PERNIAGAAN DAN PENGURUSAN PENJAJA seolah olah bersetuju dengan tindakan Mat Selamat ini yang mana jika diteliti daripada surat ini terselit satu niat oleh Penganjur untuk melakukan satu penindasan keatas 333 penjaja disini yang berlesen.
Setelah perbincangan demi perbincangan diadakan dikalangan AJK Bertindak. 
Satu keputusan untuk akur dengan kehendak DBKL telah dipersetujui.Keputusan telah diambil untuk lebih berbincang dengan DBKL bagi meleraikan kekusutan ini telah dipersetuji sebulat suara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan